Hore

Pýtate sa – COVID-19

Kedy môžem očakávať balíček počas tejto situácie?
Balíčky sa snažíme odosielať tak rýchlo, ako bežne počas roka. Kuriéri však môžu s doručením meškať, takže je možné, že budete musieť počkať dlhšie. Prosím, rešpektujte, že to nebude doručené do 24hodín ako štandardne.
Čo bude v prípade, že sa vám minú skladové zásoby?
Čo sa týka produktov, výroba pokračuje naďalej. Hygienické štandardy v našej prevádzke sú pri výrobe aj za iných okolností prísne, no teraz sú sprísnené o to viac, aj pri balení a expedovaní. Suroviny a obaly máme zatiaľ naskladnené a stále naskladňujeme v dostatočnom množstve, ale vzhľadom na aktuálnu situáciu sa môže kedykoľvek stať, že nám dodávatelia nebudú schopní včas zabezpečiť tovar. Produkty, ktorých sa to bude týkať, budú vyradené z predaja.

Po vytvorení objednávky Vám do niekoľkých minút príde automatický e-mail – potvrdenie o uskutočnení objednávky. E-mail posiela systém sám, pri každej objednávke.

Je však potrebné počkať na e-mail potvrdzujúci prijatie objednávky – tento e-mail posielame my až po skontrolovaní celej objednávky, dostupnosti objednaného tovaru, výšky poštovného a pod.

V prílohe tohto e-mailu sa nachádza faktúra, v ktorej sú všetky potrebné údaje na úhradu.

Minimálna hodnota objednávky nie je stanovená.

Telefonické objednávanie nateraz nie je možné. Objednávky prijímame len cez e-shop.

Samozrejme. V prípade záujmu nás kontaktujte na e-mail: obchod@navia.sk, alebo na tel. číslo: 0948 001 330. (ďalšie kontakty nájdete po kliknutí na tento odkaz).

Uvedený cenník poštovného platí pre zásielky už zabalené (cenník nájdete po kliknutí na tento odkaz).

Skutočná hmotnosť celej zásielky je navýšená aj o obalový materiál (fľaša, téglik, obálka, krabica, výplň) pre bezpečné doručenie. Prosím, berte to na vedomie.

Ak si objednáte tovar v hodnote nad 50 € s platbou vopred, poštovné za Vás zaplatíme my (platí pre SR-kuriérom a ČR-cez Zásielkovňu).

Zásielky do Nemecka, Rakúska, Maďarska, Poľska a Rumunska Vám doručíme zdarma pri objednávke nad 80 €.

Dobierka je poplatok prepravnej službe za to, že zaplatíte pri preberaní tovaru v hotovosti alebo platobnou kartou. Takýto poplatok si účtuje každá prepravná služba (Kuriér, Slovenská pošta, Zásielkovňa…). Táto suma sa priráta k cene poštovného. Ak si zvolíte platbu vopred, poplatok za dobierku neúčtujeme.

Vaša spokojnosť a radosť je pre nás na prvom mieste! Preto sa Vašu objednávku budeme snažiť  vybaviť v čo najkratšom čase (ak možnosti dovolia, snažíme sa objednávky odoslať ešte v deň prijatia (objednávka na dobierku), príp. v deň prijatia platby na účet za objednávku.

Po odoslaní Vám bude balíček doručený kuriérom do 24 hodín.

V prípade objednávky na dobierku obvykle posielame tovar do 2 pracovných dní po potvrdení objednávky. V prípade objednávky s platbou vopred, je tovar odosielaný obvykle do 2 pracovných dní po prijatí platby. O neočakávaných udalostiach, ktoré by predĺžili dobu dodania, budete okamžite informovaní telefonicky alebo e-mailom.

Radi by sme našich zákazníkov upozornili, že pred Vianocami je objednávok podstatne viac, takže doba odoslania sa môže predĺžiť.

Osobný odber je možný len na adrese Udavské 357, okr.Humenné, v čase od 8:00 – 15:00. Osobný odber platí len pri objednávkach s platbou vopred a len po predchádzajúcej dohode – po pripísaní platby na účet Vás budeme informovať, kedy bude Vaša objednávka pripravená na vyzdvihnutie.

Naše produkty je možné odoslať aj do zahraničia. Výška poštovného do iných krajín, ako sú uvedené v cenníku, bude upresnená po dohode. (kontakty nájdete po kliknutí na tento odkaz).

Balenie produktov je vec, ktorú riešime snáď každý deň. Chceme, aby po nás nezostalo veľa odpadu, avšak má to svoje legislatívne úskalia, čo sa týka obalov, ktoré zákazník až tak nevníma. Musíme poslať produkt obsahujúci všetky legislatívne náležitosti, a nie vždy sa nám zmestia na etiketu.

Produkty posielame aj do obchodov, kde zákazník nemá možnosť si o produkte prečítať viac, ako to, čo práve drží v rukách. Preto je krabička dôležitá.

Taktiež chráni produkt pred rozbitím, čo sme si veľakrát overili pri odosielaní, keď sme ešte mali produkty len v skle bez krabičky.

Takisto, ak je produkt vyložený v predajni, zákazníci ho zvyknú otvárať, naši obchodní partneri s tým mali veľký problém a Vám by sa určite tiež nepáčilo, keby ste si kúpili produkt, ktorý už niekto predtým minimálne ovoniaval alebo dokonca do neho šprtal. Určite nie ste ten typ zákazníka, ale verte mi, je ich viac než dosť. Odkedy máme krabičky, výrazne sa to vylepšilo. Musíme brať ohľad aj na tieto veci. Samozrejme, umiestnenie čiarového kódu pre predajne je tiež dôležité a ten sa na etiketu nezmestí.

Viem, že zákazník vníma krabičku ako odpad na vyhodenie, ale pre nás je to prostriedok na komunikáciu a hlavne na to, aby sa produkt bezpečne dostal do rúk zákazníka, pretože prevažne máme predaj cez internet. Na etiketu sa nám všetky podstatné informácie nezmestia, teda zmestia sa, ale len tie zákonom stanovené. My však potrebujeme povedať viac, a čiarový kód sa tam pre istotu nezmestí vôbec, čo je pre nás dosť problém. Takže ja chápem vás, ale musíte aj vy nás, nakoľko niektoré veci sa bezobalovo nedajú posielať. Z legislatívneho aj hygienického dôvodu.

Plánujeme však zmenu obalových materiálov, tak sa posnažíme vymyslieť to tak, aby boli všetci spokojní. Ďakujem za pochopenie. Martina

Ide o kozmetiku založenú na báze prírodných surovín, snažíme sa vynechať všetky nepotrebné syntetické zložky – čiže aj konzervanty. Doba spotreby jednotlivých výrobkov sa líši, a je približne 12-18 mesiacov v závislosti od produktu. Niektoré citlivé produkty (kvetinové a bylinkové vody) bez obsahu konzervantov, majú dobu spotreby nižšiu.

Odosielame k Vám vždy čo najčerstvejšie výrobky, preto vyrábame radšej častejšie v malých množstvách s dôrazom na kvalitu výrobkov.

Nesprávne skladovanie kvalitu výrobku znižuje, zložky v produkte sa od seba môžu oddeliť, dochádza k zmene konzistencie, zafarbenia či vône.

Vo všeobecnosti sa trvanlivosť našich produktov pohybuje od 6-12 mesiacov, niektoré dlhšie – v závislosti od obsahu vodnej zložky, či použitého konzervačného systému. Je to oproti „klasickej kozmetike“ omnoho kratšie.

Ale pre zachovanie kvality je NEVYHNUTNÉ nielen správne skladovanie, ale tiež správne používanie podľa pokynov výrobcu. Dokáže životnosť produktu predĺžiť a výrobok si tak uchová svoju kvalitu po dlhší čas. Na našich produktoch nájdete vždy dátum spotreby (mesiac a rok) a odporúčané skladovanie, obvykle: Skladujte na suchom, chladnom a tmavom mieste.

Viac informácií a konkrétne tipy nájdete v našom článku o skladovaní kozmetiky.

Aby ste predišli nepríjemnej reakcii po použití akejkoľvek kozmetiky, je test citlivosti (alebo tzv. patch test) veľmi dôležitý. U prírodnej kozmetiky to platí dvojnásobne, pretože obsahuje rôzne surové/neupravené suroviny, ktoré môžu niektorí jedinci vnímať veľmi citlivo. A najmä to platí pre citlivú detskú pokožku!!!

Jednoduchým spôsobom, ako to zistiť, je otestovať produkt na malom kúsku pokožky – napr. na predlaktí, ale v prípade pleťovej kozmetiky je lepšie miesto v oblasti tváre (napr. pri uchu). Naneste na toto miesto malé množstvo produktu a počas nasledujúcich hodín (ideálne 24 hodín) sledujte reakciu. Ak máte problémy s citlivosťou pokožky alebo potrebujete otestovať vhodnosť produktu pre bábätko, odporúčame produkt aplikovať raz denne po dobu 3 dní a sledovať reakciu pokožky.

Ak sa objaví začervenanie, svrbenie, vyrážka alebo iné negatívne reakcie, produkt ihneď opláchnite z pokožky a nepoužívajte. Ak reakcia pretrvá dlhší čas, vyhľadajte odbornú pomoc.

 

Tento test slúži iba na počiatočné zistenie znášanlivosti produktu a nezaručuje tie isté výsledky počas dlhšieho používania produktu.

Pri výrobe našej kozmetiky preferujeme predovšetkým suroviny z darov prírody. Preto u nás nenájdete zbytočné umelé farbivá, konzervanty, parfumy, či suroviny pochádzajúce zo zvierat.

Keďže Slovensko neponúka možnosti pestovania exotických rastlín, resp. sa tu nepestujú v takom veľkom množstve, aby výroba jednotlivých surovín mohla prebiehať na Slovensku, väčšinu surovín teda dovážame zo zahraničia. Ak je však možnosť zadovážiť suroviny zo Slovenska, veľmi radi ju využívame (napr. slnečnicový olej v masážnych olejoch, alebo včelí vosk). Všetky suroviny, ktoré používame, majú certifikáty kvality a bezpečnosti a dbáme na to, aby boli v čo najvyššej kvalite.

Ako PRVÁ RUČNE VYRÁBANÁ SLOVENSKÁ KOZMETIKA sme v roku 2019 získali medzinárodný certifikát HCS (Humane Cosmetics Standard) – jediný celosvetovo platný certifikát pre kozmetické spoločnosti, ktorých výrobky (vrátane jednotlivých zložiek) nie sú testované na zvieratách. Všetky naše produkty (a tiež suroviny, ktoré v nich používame) spĺňajú prísne kritériá Cruelty Free International Leaping Bunny programu, zlatého štandardu pre „cruelty free“ kozmetiku.

Prečítajte si viac po kliknutí na tento odkaz.

Produkty na želanie (s iným zložením ako sú výrobky v ponuke) bohužiaľ nevyrábame. Naše produkty majú hodnotenie bezpečnosti, ktoré je platné len pre dané zloženie. Ak by sme chceli vyrobiť niečo iné, opäť by daný výrobok musel prejsť procesom hodnotenia bezpečnosti, čo trvá niekoľko týždňov až mesiacov a je to finančne náročné. Až po vystavení hodnotenia bezpečnosti môže ísť produkt do predaja.

Z legislatívneho hľadiska bolo vypracovanie a spustenie takéhoto programu náročné, takže zatiaľ sa to týka iba obmedzeného počtu druhov obalov, ktoré vieme znovu reálne využiť my alebo odberateľ (nielen vyseparovať, pretože to môžete urobiť aj vy doma a nemusíte ich zbytočne posielať). Vrátiť sa dajú len u nás na našej prevádzke (osobne, alebo nám ich môžete poslať), ale chystáme zmenu obalových materiálov, preto recyklačný program bude rozšírený aj na ďalšie druhy obalov a v spolupráci s niektorými obchodnými partnermi chceme vytvoriť aj nové odberné miesta, aby ste ich mohli zaniesť osobne tam, kde vám to bude vyhovovať.

Viac info sa dozviete v tomto článku: Recyklačný program Kvitok

Produkty KVITOK nie sú pre všetkých.

Naše produkty sú vhodné pre ľudí, ktorí sa zaujímajú o svoje zdravie a chcú pre seba urobiť niečo viac.

Ak teda patríte medzi tých, ktorí si uvedomujú, aké dôležité je byť zdravý, a že príroda pre nás vždy bola a bude najlepšou voľbou, ste na správnom mieste.

KVITOK však nie je vhodný pre tých, ktorí čakajú vyriešenie svojich problémov bez vlastného pričinenia, pretože žiaden produkt na svete nie je zázračný! Ak teda očakávate zázraky lusknutím prsta, skúste prosím hľadať na iných stránkach.

Čo sa týka témy tehotenstva a používania prírodnej kozmetiky, ide hlavne o koncentráciu esenciálnych olejov. V našich produktoch nie sú dané oleje v takej vysokej koncentrácii, ale nakoľko sa tieto látky môžu kumulovať z iných značiek, resp. produktov, odporúčam sa vyhnúť našim produktom, kde je škoricový olej, šalvia, niektoré zdroje uvádzajú aj cédrové drevo či rozmarín.

Z výrobkov teda ide najmä o Anticelulitídny olej a Vlasové séra, či kolekcia produktov Vianočný večer. Tam sú koncentrácie esenciálnych olejov vyššie.

Ide tiež aj o to, či je produkt oplachový alebo bezoplachový. Napr.cédrové drevo či rozmarín sa nachádzajú aj v tuhom šampóne, avšak ide o oplachový prostriedok, takže nie je potrebné sa šampónu striktne vyhýbať.

Všetko ale záleží od konkrétnej osoby, každý reaguje inak, takže pred prvým použitím je určite nutnosťou urobiť test citlivosti – ale to samozrejme platí pre všetky kozmetické výrobky, hlavne v období tehotenstva je to nutnosťou.

Počas tehotenstva sú ideálne neparfumované produkty, pretože telo reaguje inak a za bežných okolností sa reakcia na niektorú zložku vôbec nemusí vyskytnúť, pričom počas tehotenstva áno.

Skúste sa pozrieť na kategóriu, kde máme tie naj produkty, ktoré počas tehotenstva môžete využiť: https://navia.sk/produkty/tehulky-a-deti/tehotenstvo-dojcenie/

Áno, názov značky sme boli nútení zmeniť z určitých dôvodov. Viac sa dozviete v tomto článku na našom blogu: Navia končí! Čo bude s nami ďalej?

Všetko ostatné sme však zachovali – teda aj vizuálnu identitu a samozrejme kvalitné produkty. Zmenil sa len názov.

Naša kozmetika je vyrábaná na Slovensku, v meste Humenné. Vyrábam ju ja (Martina), vlastnými rukami 🙂 (viac sa o mne môžete dozvedieť po kliknutí na tento odkaz).

Nie však doma v kuchyni, ale vo výrobni, ktorá bola schválená Regionálnym úradom verejného zdravotníctva. Ako výrobca musím ručiť za bezpečnosť, kvalitu, nezávadnosť a byť zodpovedná za prípadné negatívne účinky. Nič z toho Vám hobby výrobcovia zaručiť nevedia. Mnoho domácich výrobcov nemá ani tušenia, aké sú predpisy a postupy pri výrobe, že vôbec potrebujú mať výrobňu, koľko vône a farby môžu dať do výrobku, ako ho správne označiť a uviesť zloženie podľa noriem, nemajú potrebné vzdelanie, vyrábajú v hrncoch používaných na bežné varenie… Či je bezpečné používať takto vyrobenú kozmetiku, uvážte sami…

Je len na Vás, ako sa rozhodnete a čomu dáte prednosť.

Jednoznačne! Ponúkame viac, ako len kozmetiku. Sme tu pre Vás a radi pomôžeme pri výbere alebo poradíme s problémami. Preferujeme ľudský prístup a priateľské vzťahy. Preto neváhajte a obráťte sa na nás so svojím trápením. (kontakty nájdete po kliknutí na tento odkaz)

Kto Vám vlastne radí?

Moje meno je Martina a som zakladateľkou Kvitok/Navia. Rada Vám poradím a budem sa snažiť urobiť to čo najlepšie, ako viem. Viac sa o mne dozviete po kliknutí na tento odkaz.

Kto nič nerobí, nič neriskuje. Ale ani nič nevyrieši… Naše produkty (ani žiadne iné na svete) však nie sú zázračné.

Máte teda 2 možnosti: buď neurobíte nič alebo investujete do seba svoj vlastný čas a energiu a skúsite vo svojom živote zmeniť to, čo je príčinou Vašich problémov. Bez vlastného pričinenia, bez zmeny v stravovaní, či starostlivosti o Vaše telo, bude problém pretrvávať. Je potrebné odstrániť príčinu, nie len dôsledky. Poraďte sa s nami pri výbere toho správneho produktu.

Ľudia sa pomaly vracajú späť k prírode, no podľa môjho názoru v tomto máme stále veľké medzery a necháme sa zlákať reklamou, pekným obalom či nízkou cenou. Máme na výber veľké množstvo výrobkov, vôní a farieb. Takáto kozmetika často obsahuje ropné produkty, emulgátory, farbivá, konzervanty či parfumy. To pre telo nie sú prirodzené látky a môžu spôsobovať alergie, podráždenie kože a slizníc či ekzémy.

Prírodná kozmetika nezaťažuje pokožku a nebráni jej v prirodzenej funkcii, práve naopak. Slová ako napr. „prírodné, BIO, organické“ sa však často používajú ako účinný marketingový ťah, preto je podľa mňa najdôležitejšie poriadne si pozrieť zloženie. Len tam sa dozvieme, čo skutočne kupujeme. Nedá sa úplne zbaviť syntetických látok okolo nás, ale takáto kozmetika nám môže pomôcť aspoň časť z toho obmedziť.

Keď si vyberáte kozmetiku (aj cez internet), dbajte na to, aby v popise bolo uvedené zloženie. Máte právo vedieť, čo obsahuje a čo si vlastne kupujete.

Podľa nás je práve zloženie to najdôležitejšie, preto dbáme na to, aby ste mu rozumeli a presne vedeli, čo kupujete. Preto pri každom popise výrobku uvádzame kompletné zloženie aj so slovenským ekvivalentom jednotlivých surovín.

Ďalšie tipy nájdete v niektorom z našich článkov na BLOGU.